Utvider det populære tilbudet!

Postet av Nordland Bedriftsidrettskrets den 11. Nov 2020

Bli Sprekere - Dans har blitt så populær at den ble fullbooket nesten med det samme.

Vi har derfor fått til et nytt tilbud : Bli Sprekere – Dans gruppe 2 Tirsdager kl. 20.00 – 21.00

Morsom og energisk time med fengende rytmer og enkle bevegelser. 


Instruktøren vil også her være Cecilie Haugseth

Denne økta blir i lokalene til Pias Ballettstudio i Bodø Spektrum.

 

Den nye timen er nå tilgjengelig for påmelding: https://bedriftsidrettnordland.ibooking.no/?page=courses&ciid=8167

Denne bolken starter i uke 2 (tirsdag 12. januar) og varer frem til påske – tom. uke 12 (23. mars). (Vinterferie i uke 9). Til sammen blir det 10 økter.



Stiller med 17 ansatte på Hålogalandsløpet. Løper for inntekt til Kreftforeningen

Postet av Nordland Bedriftsidrettskrets den 18. Sep 2020

Hålogalandsmila 2020 er Bedriftsidretten Nordland sitt første mosjonsløp i Narvik. Torsdag 1.oktober kan     alle som har lyst å komme i bedre form delta på gateløpet hvor man enten går, jogger eller løper 5 km eller 10 km.                                                                                                                                                                                                                        

Dette har NB Engros fått med seg, og har meldt på hele 17 deltakere fra bedriften. De stiller til start med deltakere som både skal løpe 10 km, og gå den halve distansen. For de handler det om å ha det gøy, hvor de først skal ut å trimme, for dernest å møtes på «kroa» for å evaluere løpet

- Selv om det kan være prestisje i løpet over brua, så er det det sosiale som er viktigst, sier de ansatte.

NB Engros opplyser at daglig leder Jens Petter Opshaug har bestemt at bedriften gir 10 øre pr løpt meter av NB-gjenget i sum til Kreftforeningen, dette for å skape en ekstra motivasjon for å få flere med på Hålogalandsmila.

De utfordrer nå flere bedrifter i Narvik om å gjøre det samme

Ansatte i NB Engros er en aktiv gjeng som aldri har vært redd for å ta en utfordring. Mange er med på Ti på Topp, og legger bedriften til rette for fellesturer hvor de deltar på Midnattssolreittet og Midnight Sun Marathon 

NB Engros med hovedkontoret på Fagernes i Narvik har 40 ansatte, omsetter for mer enn 200 millioner kroner årlig og har også butikker og salgskontor på Finnsnes, Harstad, Bodø og Mo i Rana. NB Engros er en del av Nordengros-kjeden som er landets største leverandør av forbruksvarer.


https://nordland.bedriftsidretten.no/events/p/1000044591/halogalandsmila-2020



Vi rydder opp!

Postet av Nordland Bedriftsidrettskrets den 26. Aug 2020

En kampanje i regi av Norges Bedriftsidrettsforbund for å plukke avfall i naturen og sette fokus på viktigheten av sporfri-ferdsel.
Kampanjen varer hele september måned!
Ta ansvar, Vi har bare en natur!                       
Trykk "Skal" på vårt Facebook arrangement: https://www.facebook.com/events/305985847296232?active_tab=about 

Etter tidenes Norgesferie og et rekordantall mennesker som har ferdes i naturen vår, er det viktig å sette fokus på å holde naturen ren. Det er dessverre slik: Jo flere mennesker, desto mer søppel i naturen. Derfor vil i Bedriftsidretten ta et miljøansvar, og nå inviterer vi deg til å være med!
Fotokonkurranse: Der de som ønsker å delta legger ut et bilde merket med #Virydderopp! på sosiale medier (Facebook/Instagram) av at de plukker søppel på stranda, i skogen, på fjellet eller i nærmiljøet sitt. Vinnere av konkurransen trekkes vilkårlig ut fra alle bildene som er merket #Virydderopp!  
Det er ikke hyggelig å bade på strender fulle av søppel, knust glass, eller finne plast langs stien. Det er direkte farlig for både dyr og mennesker. Dyr kan spise søppel for de tror det er mat, plast har mye miljøfarlige stoffer i seg. Disse miljøgiftene kan tas opp i kroppen, slik at de spres videre i næringskjedene.
En brusboks har en anslått nedbrytningstid på 200 år, en plastflaske vil mest sannsynlig være nedbrutt etter 450 år. Men selv om disse blir nedbrutt, vet vi ikke om selve materialet noen gang forsvinner helt. Plasten vil i første omgang brytes ned til små partikler, mikroplast, og det er uklart om disse kan brytes ned.
En dugnad som dette, der vi motiverer alle som ser kampanjen til å delta i konkurransen og gjøre en liten innsats, vil raskt kunne gi store resultater. Om vi har 5000 deltakere som plukker en brusflaske hver eller en pose med avfall fra naturen, vil vi til slutt ha fjernet enormt store mengder avfall. Bare ved å bevisstgjøre alle på viktigheten av å ta med det avfallet de finner.


Er du vår nye kollega? Ledig stilling i Norges Bedriftsidrettsforbund!

Postet av Nordland Bedriftsidrettskrets den 29. Jun 2020

Norges Bedriftsidrettsforbund søker etter kampanjeansvarlig som skal sikre at Bedriftsidretten har de største og mest attraktive aktivitetskampanjene for voksne. Kampanjene skal bidra til synlighet og inntekter til organisasjonen.                                                                                                                                                                                                          

Vårt forbundskontor er på Ullevål stadion, vi har 13 kretskontorer og 55 ansatte. Vi skal nå forsterke vår administrasjon og søker ny medarbeider.

Norges Bedriftsidrettsforbund er et av Norges største særforbund med 2100 bedriftsidrettslag. Vår virksomhet er landsdekkende, ideell og basert på frivillighet. Vi jobber for å skape folkehelse gjennom å bruke arbeidsplassen som arena. Vi tilbyr mer enn 50 aktiviteter i tillegg til kampanjer.


Klikk her for å lese mer om og søke på stillingen!  



Perleturer i Salten!

Postet av Nordland Bedriftsidrettskrets den 5. Jun 2020

Vårt nye konsept!


Mange kommer til å feriere i Norge og vi har en fantastisk natur med mange kjente og kanskje ukjente perler i Salten. Våre samarbeidspartnere har bidratt til å beskrive flotte turer rundt om i Saltenområdet. I tillegg til å gå på tur kan du benytte deg av noen av våre samarbeidspartneres tilbud (perlerabatter).
Turmålene er varierte, men alle egner seg ypperlig for familier. I samarbeid med våre «perlevenner» har vi frem til nå beskrevet 35 ulike turmål til idylliske perler rundt om i Salten (og flere blir det i løpet av juni). Vi starter 15. juni og holder på ut september.

 

Vi bruker den samme app og hjemmesideløsningen som i Ti på Topp. 

Les mer og meld deg på her: http://perleturer.tipåtopp.no/  

Ta med deg familie, venner og besøkende til nye steder!



Gladmelding! Vi skal arrangere løp igjen!

Postet av Nordland Bedriftsidrettskrets den 14. Mai 2020

Denne uka kom svaret vi har jobbet hardt for å få. Vi har fått tillatelse til å gjennomføre fysiske løp igjen. Bare å finne frem løpeskoene og gjøre deg klar!

Løpene som skal gjennomføres!

- 27. og 28. mai – Hopen runden. 4,2 KM. Denne løypen er kjent for alle som har deltatt på gampen tidligere. Med en endring for å ivareta smittevernet. Start blir flyttet til etter innkjøringen med Sildstengveien. Mål på samme plass som tidligere. 

-  3. og 4. Juni – Grønnåsen runden. 5,4 KM. Start på Turstien bak Grønnåsen skole. Løypen går opp mot Bestemorenga. Og svinger etter hvert ned på Soløyvannsveien og tilbake til Grønnåsen skole.

- 10. 11. og 12. Juni – Svartnes 6,6 KM– Løypa går ned Mjåvassveien til Svartnes og følger en opparbeidet ski/Hestevei til travbanen og ut på Soløyvannsveien, under skibruen og en liten rundet på Bestemorenga før målgang ved Bestemorstua.

- 17. og 18. Juni – Skarmoen 1,15 KM – Løypa går fra Soløyvannsveien og opp Skarmoen Alpinanlegg. Målgang på toppen av bakken. – Deltakerne går heistrasen ned igjen.

Når du melder deg på må du velge hvilken pulje du ønsker å løpe i. Vi ber deg om å være nøye på hvilken dato og klokkeslett (pulje) du er påmeldt i.


Godkjennelsen fra lokale helsemyndigheter er kommet frem gjennom hardt arbeid og god dialog, og ikke minst alle de flinke menneskene i landet som har overholdt retningslinjene for smittevern.Vi ber derfor at dere fortsetter å er like flinke i tiden framover, og for de av dere som skal løpe ber vi dere sette dere inn i retningslinjene våre og følge dem.


Tiltak vi som arrangør har gjort:
- Finne tilfredsstillende løyper der det ferdes relativt lite andre brukere/publikum. Derfor vil det være 3 helt nye løyper og 1 løype de fleste kjenner fra før. Løypene må være bred nok til at passering kan skje med minst 2 meters avstand. Ved utholdenhetsidrett er det anbefalt minst 2 meter avstand mellom deltakerne.

- For å arrangere et løp, må vi dele startfeltet i 8 puljer på maks 30 deltakere i hver av dem. Puljene får en egen starttid slik at det kun er en pulje i området på samme tid. Det vil kun være mulighet for intervallstart. Det vil si at en og en løper starter omgangen med 30 sekunders mellomrom. Eksempel vis: 17.00.00, 17.00.30, 17.01.00 osv...
Oppvarming skal skje før dere ankommer området, Hvis dere skal varme opp på stedet, skal det skje på oppmerket område for oppvarming.

- Deltakerne stiller opp i riktig rekkefølge med med 2 meters avstand mellom deltakerne. En funksjonær vil ha ansvaret for orden i rekken. Deltakerne selv må være klar til sitt start tidspunkt.

- Ved endt løp må deltakerne forlate målområdet umiddelbart. Med dette menes det at ingen skal ligge, eller være til hinder for andre deltakere som kommer i mål. Jogg gjerne 50 meter bort fra målområdet før du stanser. En funksjonær vil sørge for at ingen oppholder seg i målområdet unødvendig.

- Kun enkeltpåmeldinger er tillatt, disse gjøres via påmeldingsystemet til EQ-Timing. PÅMELDINGEN STENGER DAGEN FØR LØPET.
Dette gjøres for å sikre god smittesporing dersom det skulle oppstå smitte. Vi vil til en hver tid ha god oversikt over hvem som løper, når de løper og hvem de løper sammen med.

- Det vil ikke være servering av vann eller frukt, Det vil ikke være mulighet for å kaste søppel i området. Etter endt løp skal deltakerne ta startnummeret hjem og kaste det hjemme. Deltakerne skal ikke berøre noen kontaktflater annet enn en ferdig merket konvolutt som er pakket på forhånd av oss med hansker på.

- NBIKs ansatte/Frivillige bruker hansker ved utdeling av startnummer og ved oppsett/nedrigging av tidtaker-utstyret.

- Merking av løypene skal fjernes rett etter løpet. Dette for å unngå at det blåser ut i terrenget eller blir revet ned og spredt.

- Parkering skal skiltes og opplysninger om hvor dette skal foregå annonseres sammen med arrangementet.

- Det skal skiltes/settes ut bukker om at løp foregår der det skal springe langs veien og ved veikryssinger skal de stå vakter.

Tiltak dere som deltaker skal følge: 

- Hold deg hjemme om du kjenner symptomer på luftveisinfeksjoner og andre sykdomstegn.

- Påmeldingen stenger dagen før løpet.

- Dere vil få ett nytt startnummer for hvert løp.

- Det vil være mulig å hente startnummeret på dagtid på Idrettens hus (IKKE gå inn, send mail eller ring oss før du kommer, så kommer vi ut med nummeret.) og rett før start.

- Deltakerne oppfordres til å møte «ferdig» oppvarmet. Ved eventuell oppvarming på løpsstedet skal dette skje i oppmerket og angitt området.

- Dere er selv ansvarlige for å kaste startnummeret hjemme etter endt løp.

- Vi har ikke mulighet til å oppbevare verdisaker under løpet.

- Det er lov å ta seg ut under løpet, men sørg for at du har nok krefter til å løpe minst 50 meter fra målområdet slik at ingen blir liggende på bakken rett etter målgang.

- At dere forlater området umiddelbart etter endt løp.

- Deltakerne selv har et ansvar for å bidra til smittevern under arrangementet med å overholde både nasjonale, lokale og NBIKs retningslinjer.

- At dere kommer til riktig tid, ikke møt opp 1 time før du skal løpe.

- Avstandsregelen under utholdenhetstrening er minst 2 meter.

- Parker på oppmerket og annonsert området.

- Forlat området som dere fant det, plukk opp eget søppel og kast det hjemme.


Takk for at du er en ansvarlig løper og har satt deg inn i retningslinjene våre.